موسیقی آب گرم



Monday, December 11, 2006

٭

اگر آب دستتونه بگذارید زمین و کتابِ "موج‌آفرینی" یوسا را از زیر سنگ هم شده پیدا کنید. مجموع چهل و اندی مقاله‌ست در موضوعات مختلف، از ادبیات و نویسنده‌ها و سیاست و فوتبال گرفته تا گورستان سگ‌ها. کتاب را نشر مرکز در سال هفتاد هشت چاپیده و واقعاً نمی‌دونم چرا دیگه چاپ نشده. این شاهکاری که من می‌بینم قابلیت چندین بار تجدید چاپ داشته و داره.

کتاب را همون استاد چیره دستِ رمان‌نویس نوشته، با همون قدرت قلم. به جرئت می‌گم که این کتاب دوباره بهم لذتِ عمیق فکر کردن را نشون داد. نکاتِ ریز و استثنایی را چنان از دل هر مطلبی بیرون می‌کشه و به خوردتون می‌ده که اصلاً متوجه نمی‌شید، تازه بعد از این‌که آمپول آقای یوسا تموم می‌شه دردش را حس می‌کنید!

من هر کتابی را پیشنهاد نمی‌دم، وقتی یک چیزی رو این‌طور پیشنهاد می‌کنم، یعنی تا آخرش را خودتون بخونید دیگه! خلاصه از من گفتن بود. (البته این را هم اضافه کنم که متاسفانه کتاب در زمینه‌ی ویراستاری یک فاجعه است)

Labels:


........................................................................................

Home